Oficialii CFR SA și cei ai companiei MÁV VOLÁN Group au discutat despre îmbunătățirea legăturilor feroviare transfrontaliere și despre modalități comune de lucru pentru fluidizarea traficului la granițele feroviare, anunță clubferoviar.ro.

Ungaria a finalizat în 2020 electrificarea căii ferate până la Biharkeresztes, în apropierea graniței cu România. A fost o investiție de 128,7 milioane de euro pe 54 km de cale ferată.

În schimb, România abia a semnat la finalul anului 2022 contractele pentru proiectarea și execuția lucrărilor de electrificare și reabilitare a liniei Cluj Napoca-Oradea-Episcopia Bihor (166,7 km), în valoare de 7,68 miliarde de lei. Lucrările ar urma să se finalizeze în 2026.

Astfel, deși ambele țări au nevoie de o legătură feroviară funcțională la frontieră, situația actuală este una de dezechilibru, cu Ungaria mult mai avansată cu modernizarea căilor ferate.

”Oficialii CFR SA și cei ai companiei MAV VOLAN Group au avut astăzi, 7 iunie 2023, o primă întrevedere de lucru, după 23 de ani de la ultima vizită a reprezentanților grupului MAV, întâlnire care a avut drept scop consolidarea colaborării între cele două companii feroviare pentru îmbunătățirea legăturilor feroviare transfrontaliere, dar și modalități comune de lucru pentru eficientizarea traficului la granițele feroviare” declară cei de la CFR SA.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.