Salonul vinurilor ”Millésime” va reuni, în perioada 3-5 iunie, în Cetatea Oradea, consumatori, producători de vin, specialişti din viticultură, orădenii şi turiştii interesaţi având posibilitatea de a degusta peste 200 de vinuri româneşti, aduse de 25 de crame, dar şi câteva spaniole şi greceşti.
Această a patra ediţie a Salonului va avea ca „vedetă” soiul românesc Neagră de Drăgăşani, care va fi rebotezat la Oradea, după ce în ediţiile anterioare au fost centrul atenţiei soiurile Fetească regală, respectiv Fetească neagră.
„Dorim să propunem un nume nou acestui soi, Neagra de Drăgăşani, deoarece, aşa cum cere Legea viei şi vinului european, articolul 42, nu se poate folosi numele Drăgăşani în denumirea lui, având un areal de producţie european. Particular pentru evenimentul nostru sunt cele trei manifestări dedicate acestui soi, anume un stand cu degustări comparative ale unor vinuri din regiuni diferite, un atelier de viticultură cu specialişti şi firme, precum şi masterclass-uri dedicate vinului”, a declarat, într-o conferinţă de presă, preşedintele Asociaţiei pentru cultura şi civilizaţia vinului „Millésime”, conferenţiarul Dorin Popa.
Salonul este organizat de această asociaţie care, din anul 2010, s-a dedicat culturii şi civilizaţiei vinului, educării consumatorilor şi promovării vinului românesc.
Potrivit organizatorilor, vor participa 25 de crame din ţară, cu peste 200 de vinuri oferite spre degustare, fiind aşteptaţi în jur de o mie de vizitatori. La ediţia precedentă, numărul lor s-a ridicat la aproximativ 800, a precizat Bogdan Bocşe, din echipa gazdelor.
După salonul de acum trei ani, dedicat soiului Fetească regală, a fost instituită o zi internaţională a acestuia, stabilită pe 3 iunie.
„Misiunea pe care ne-o asumăm pentru vinul românesc este aceea de a susţine şi promova producătorii şi vinurile de calitate, cu scopul de a avea un consumator informat şi educat care să recunoască, să preţuiască şi să plătească, în cele din urmă, calitatea vinurilor româneşti”, a subliniat Dorin Popa.
Un scop permanent al asociaţiei şi al Salonului Vinurilor Millesime este acela de a crea condiţiile necesare pentru a se bucura împreună de vinuri de calitate şi de diversitatea acestora.
„Viaţa e prea scurtă pentru a bea vinuri proaste”, a subliniat oenologul Dorin Popa.
Salonul Vinurilor Millesime este primul eveniment major de acest gen organizat în Oradea şi se doreşte a fi punctul de întâlnire al iubitorilor de vin din nord-vestul ţării şi nu numai. Locaţia unică în care se desfăşoară, Cetatea Oradea, este cel mai vizitat obiectiv turistic din oraş.
Oradea este un hub al iubitorilor de vin şi al iubitorilor de bun gust, locul unde a luat fiinţă unul dintre primele cluburi de vin din ţară, locul unde funcţionează primul şi singurul WineSpa din România.
Programul salonului va începe pe 3 iunie, la ora 14,00, cu un Atelier tehnic Negru de Drăgăşani, la ora 16,00 fiind programată deschiderea salonului, prima zi urmând să se încheie la ora 20,00.
Sâmbătă, la ora 12,30 va avea loc un Panel de discuţii şi degustare comparativă de Negru de Drăgăşani, deschiderea salonului la ora 14,00, apoi de la 14,30 Masterclass-ul Hola Rioja! Struguri, vinuri si terroir – susţinut de Kormos Zoltan şi de la ora 17,30 Masterclass Cognac – Hine, cu Doru Jidveianu.
Duminică, de la ora 12,00 este programat Masterclass-ul Champagne cu Sandra Cahu, deschiderea salonului de la ora 14,00, iar de la ora 15,00 Masterclass-ul vinuri greceşti cu Vasilis Ioannou.
Accesul la Salonul Vinurilor Millesime se realizează pe baza biletelor de intrare, achiziţionate fie în avans, fie la faţa locului. Acestea sunt disponibile în varianta bilet de o zi (40 de lei vineri, 50 de lei sâmbătă şi duminică) sau bilet de 3 zile la un preţ redus (120 de lei).
Evenimentul este organizat în parteneriat cu compania japoneză Summit Agro România, cu sediul la Oradea, care contribuie de 25 ani la agricultura românească, prin produse şi tehnologii japoneze, integrate în programe complete de protecţie şi nutriţie a plantelor, de la semănat până la recoltat. Summit Agro România este membră a grupului japonez Sumitomo Corporation – companie globală, aflată în top Fortune 500, care a aniversat 100 de ani de existenţă în 2019, descinzând din Grupul Sumitomo, cu o tradiţie de peste 400 de ani în Japonia.