Spitalul Clinic Județean de Urgență Oradea va avea un ambulatoriu nou, situat pe str. Gheorghe Doja nr. 65, construit din fonduri europene și din bugetul propriu al municipalității. Actuala clădire a unității spitalicești va fi extinsă pe latura vestică și nordică, ocupând o parte din platforma existentă destinată accesului auto și parcării, o porțiune din spațiul verde existent și drumul de acces în spatele terenului aferent imobilului.
„Este nevoie de acest nou ambulatoriu pentru că cel actual nu oferă condiții optime pentru cei care îi trec pragul și, totodată, este necesar ca sediul administrativ să funcționeze într-un spațiu corespunzător. Dincolo de acest ambulatoriu va fi construită parcarea supraterană a spitalului, care va fi legată printr-un tunel de noua clădire. Când vor fi finalizate atât parcarea, cât și ambulatoriul și va fi executată integral reabilitarea termică, putem spune că spitalul va oferi condiții la standarde europene”, a precizat primarul Oradiei, Florin Birta.
Proiectul „Extindere ambulator Corp B Spitalul Clinic Județean de Urgență Oradea” cu cod SMIS 123666 este finanțat în cadrul Programului Operaţional Regional 2014-2020, Axa prioritară 8 – Dezvoltarea infrastructurii sanitare şi sociale, Prioritatea de investiții 8.1 – Investiţii în infrastructurile sanitare şi sociale, Operațiunea A – Ambulatorii și din surse proprii bugetare.
Astfel, se va construi un corp de clădire cu regim de înălțime D+P+3E în vederea relocării Ambulatoriului integrat al Spitalului, în care funcționează și Serviciul Administrativ, situat în prezent pe str. Republicii nr. 37 din Oradea.
Suprafața construită a clădirii propuse este de 5.491,22 mp, iar suprafața desfășurată este de 30.290,10 mp. Durata de execuție este de 18 luni.
La nivelul demisolului se propune extinderea zonei de acces principal în spital care să deservească zona de ambulatoriu cu o zonă de foaier, cu birouri internări/externări.
De asemenea, se va amenaja o zonă vestiare pentru pacienți și cadre medicale, cabinete de consultații și o zonă de acces separat, direct din exterior, pe latura vestică, pentru cabinetele de boli infecțioase și pneumologie. La nivelul parterului se propune amenajarea unei zone de policlinică- ambulatoriu, cu o legătură cu corpul B existent.
La acest nivel se vor amenaja în zona centrală circulațiile pe verticală, grupurile sanitare pentru pacienți și cadre medicale ș.a. Perimetral vor exista diverse spații destinate unor specializări precum: ortopedie, chirurgie, toracică/vasculară/cardiovasculară, medicină internă, endocrinologie, neurologie, cardiologie, neurochirurgie, chirurgie plastică, chirurgie și urologie.
La nivelul etajului 1 se propune amenajarea unei zone de policlinică-ambulatoriu, organizată similar cu nivelul parterului, cu circulațiile pe verticală, grupurile sanitare pentru pacienți și cadre medicale, camere curățenie, oficiu de calcul- depanare și statistică, organizate central, restul încăperilor fiind dispuse perimetral, legate printr-un coridor comun. Totodată, se vor amenaja diferite spații precum: gastroenterologie, oftalmologie, psihologie, oncologie, ORL, diabetologie și alergologie.
Legătura cu restul spitalului se va realiza prin intermediul a trei lifturi și o casă a scării. La nivelul etajului 2 va funcționa zona administrativă.
Proiectul prevede o secție nouă ATI la etajul 3, organizată astfel: în zona centrală vor exista grupurile sanitare pentru pacienți, aparţinători și personal, depozite curățenie, depozite echipamente și două zone de supraveghere, dispuse la capete opuse, astfel orientate încât să permită vizibilitate către toate paturile.
Perimetral vor fi dispuse 22 de boxe cu câte un pat, realizate prin pereți din sticlă pe structură metalică. Legătura cu restul spitalului se va realiza exclusiv prin pasarela propusă, care face legătură atât cu corpul B, cât și cu corpul A existent.
Proiectul presupune și dotarea cu aparatură și mobilier medical, precum și cu mobilier non-medical necesar desfășurării activității ambulatoriului.
Valoarea totală a investiției este de 57,023,453.17 lei, TVA inclus.